...
Pa i kada je bratska pomoć u pitanju, pa i kada se posao iza istog krsta pravi, pa šta, lepo je očekivati kakvu nagradu, skoro nagradicu. A ako se posao uradi pa brat bude još i zadovoljan - joj - ko zna, možda njegov poklon baš lep bude, onako, zahvalnost iskrena da bude i toplo oko srca i da se mirno spava i da se nešto nekoj budućoj dečici ostavi, ako pretekne i potraje vlasti i sreće. Sreća takva, i najtvrđe srce omekša, i suza radosnica može da ti krene.
Ali ovaj narod sirotinja, pa to ti je, bilo vlasti i pre nas mladih lepih i pravoslavnih, eh šta sad, ali nisu ni oni bili mutavi, setili se i oni, prodavali osiguranja, i prodali kome se prodati moglo... Pa dobro, ukinućemo njihovo, ne može, pa šta može, daj brate srbine pročitaj nam ta pravila šta zakon kaže
Pa joooj nije baš zgodno ispada, uh, kaže, ne možemo im tek tako reći niste više osigurani ovde nego ste tamo a ne možemo ni da kažemo ako je ovde mora i tamo nego izgleda mora da im ponudimo a oni...
A oni ?
Pa oni mogu da prihvate ili da odbiju...
Pa kako da odbiju, pobogu, jel to krštena čeljad, mi smo Informatika, javno preduzeće, objedinjena naplata made in Novi Sad, severna Srbija, poželeli im da dogodine budemo glavni grad Srbije, mi smo sad Трећа Србија jer dosadilo nam da nas zovu Zveri i mi takvi nudimo im osiguranje preko plavog računa, to ti je kao ona prilika od Boga data, ju, pa to moraju da prihvate, glasali su pa valjda znaju da mi znamo šta je dobro...
Zapravo, hm, tehnički, ne moraju da prihvate, možda i neće, izgleda baš ne vole da plaćaju...
Pa kako su ovi pre nas... ?
A pa oni... Oni su pisali na priznanici, kao, objedinjena naplata i uz to pisali posebna ponuda, pa ima na računu suma bez osiguranja i suma sa, pa ako građanin hoće, on plati sa tom posebnom ponudom, i to se računa kao da je sklopio ugovor, i posle nema račun bez i račun sa nego mu se nudi samo da plati sve dokle god ne raskine, i onda on naravno nastavi, pa ako plaća tri meseca uzastopce, tad je osiguran...
Pa, ajmo tako i mi... ?
Pa jeste, al' oni koji hoće da se osiguraju uglavnom već plaćaju, drugim kućama, a mi smo ebi ga izgleda i malo skuplji, i oni mislim ne znaju za ovu našu kuću osiguravajuću, sigurnu, ćiriličnu moskovsku, pa ih neće baš mnogo uzeti da se osigura ako im samo tako ponudimo, i onda; neće biti zadovoljna braća...
...
(razmišljaju)
...
A da im poklonimo ? - uzviknu neko
Ju, naopako, kako da im poklonimo, pa dogovoramo se kako da im prodamo...
Mda, ali poklonimo im svima prvi mesec, cena nula...
Da... Kako misliš nula, ju, pa video sam cenovnik, nije baš da je nula...
Ma ne slušaš... Poklonimo prvi mesec, kao fol, bez obaveza, pa kad je poklon, to je isto kao da su svi platili... I onda...
(sijalice nad glavama, sreća, suze radosnice, ljube se, i najgluplji među njima već počinje da shvata...)
(i onda... sad poklonimo svima, a onda sledeći mesec svima to možemo da stavimo u obavezni račun, kao fol već su osiguranici, onda se ništa ne vidi neka posebna ponuda, i stvarno kao da je nema, a građani ako se ne udube a i ako se udube među 10-15 stavki ne vide, nego ima da se plati, i ko god plati ceo račun kao što obično i plaća, platiće i naše osiguranje... a baš lepo, poklonili smo im ga, i onako ništa ne košta prvi mesec jer ne važi osiguranje a i naša braća zadovoljna biće...)
...I biće januar, svi su tada još grogi i pred šlogom od kalorija i alkohola, ko ih bre ...kad ne idu u crkvu pola njih bre ni ne krsti se i znam da idu u Turiju da jedu kobasice za velikog posta samo tako ima to u decembarski račun da im se stavi desetog januara da dobiju...
...
Ovo je bila, kao, fikcija.
A ovo je stvarnost (izvor: "24 sata":)
Član Nacionalnog saveta za zaštitu potrošača Goran Papović upozorio je Novosađane da JKP "Informatika" svojom poslednjom ponudom besplatnog osiguranja za januar mesec nameće građanima obavezu plaćanja osiguranja preko cele godine.
"Ako nekome smeta to što je jedna ruska osiguravajuća kuća prvi put dobila priliku da ponudi svoje usluge građanima Novog Sada, i ako neko još uvek smatra da ruskim firmama sa ćiriličnim znakom i sedištem u Novom Sadu ne treba dati šansu da posluju iako su konkurentnije u odnosu na druge, onda to treba otvoreno da kaže" - navodi se, između ostalog, u odgovoru uprave JKP „Informatika", bez demantija informacije.
ZAŠTITA - Pravni zastupnik Nacionalne organizacije potrošača Mladen Alfirović podneo je prijavu protiv JKP „Informatika" Povereniku za informacije od javnog značaja. - Mišljenja smo da se u pozadini krije grubo kršenje odredaba Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, jer se bez pristanka i saglasnosti lica jedinstvena baza ličnih podataka korisnika JKP ‘Informatika' stavlja na raspolaganje privrednim društvima, a bez izričite saglasnosti lica na koje se podaci odnose".
Na kraju: Šta učiniti, ako ste novosađanin i ne želite da budete na prevaru osigurani: U novembarskom računu ste već dobili poklon osiguranje, ali vas ono zaista ništa ne košta, a uostalom i ne važi već prvi mesec. Objektivno, tada niste mogli ništa da učinite. Ali, sada dolazi ono važno: nemojte platiti celokupan plavi račun (račun objedinjene naplate) za decembar 2012., a to su ovi računi koji su podeljeni pre par dana. Uplatite ga bez stavke OSG Imovina SOGAZ. To možete učiniti bilo uplatom on-line, bilo na šalteru "Informatike", ali uz obaveznu napomenu šta ne plaćate. Za razliku od praktično svih ostalih stavki sa računa objedinjene naplate, ovu stavku niste dužni da platite. Doduše, ovo je neko drugi bio obavezan da vam napomene, a ne da to čitate na blogu; ali, danas rešite problem sa osiguranjem - a posle, sa onim ko je pokušao da vam ga uvali. Biće prilike i za to, možda brže nego što se iko nada.
EDIT: po društvenim mrežama se, u komentarima teksta, stalno postavlja pitanje kako ne platiti ovo nametnuto osiguranje, pa da to još jednom preciziram. Na šalterima Informatike i kod on-line uplata je sasvim sigurno moguće reći nešto tipa neću da platim ovu stavku (kod on-line uplata, napomenu o tome treba napisati u odeljku svrha uplate a uplaćenu sumu umanjiti za iznos osiguranja). Ta mogućnost postoji i na nekim poštama i u nekim bankama, ali nije obavezno (u principu, zavisi od toga koliko je obučen i raspoložen službenik/ca na koga/ju ste naišli). To je ono što se može i što se mora uraditi sa priznanicom za decembar, a to bi ujedno trebalo i da trajno reši problem t.j. da Sogaz osiguranje automatski izbaci iz podrazumevanih usluga u zonu opcione ponude. Zapravo, kod drugih, ranijih osiguranja (DDOR Novi Sad, Dunav...) problem se kompletno rešavao na taj način. Informatika ima call centar 0800/ 222-021 preko koga se, uz šifru stana i JMBG vlasnika, može i zvanično otkazati ova stavka, i to je verovatno najsigurnije rešenje ali koje se odnosi samo na naredne priznanice - a kod ove koju ste dobili ovih dana, jedino rešenje ostaje ne platiti dotičnu stavku.